نکات مهم قبل از تعمیرات مبل

,
نکات قبل از تعمیر مبل

در این مقاله  سعی بر این  داریم که  نکات مهم درباره  تعمیرات مبل را به شما آموزش دهیم تا در صورت خرابی مبل هایتان بتوانید اقدامات صحیحی را  انجام دهید.

وقتی که مبلمان شما دچار آسیب و خرابی میشود شما ۲ گزینه پیش رو دارید این ها به شرح زیر میباشند : 

گزینه اول :  اینکه تعمیر مبلمان خود را به یک تعمیرکار ماهر و متخصص بسپارید تا با تجربه  و مهارت  بالای خود، مبل های  شما را به صورت کامل  و اصولی تعمیر نماید.

گزینه دوم : اینکه برای جلوگیری از هزینه های اضافی خودتان دست بکار شوید و نسبت به تعمیر مبل هایتان اقدام کنید . 

نکات مهم قبل از تعمیر مبل

فهرست مطالب

اگر تجربه و مهارت های لازم را ندارید دست بکار نشوید . 

تعمیر مبل یک کار اساسی  است و به مهارت های  زیادی نیاز دارد، در صورتی که تصمیم داشته باشید تعمیر مبل هایتان را خودتان انجام دهید. باید اطلاعات کاملی را  از نحوه تعمیر مبل به دست آورید. با توجه به قیمت های بالای مبلمان , استفاده از آزمودن صحیح و خطا  و ریسک کردن برای تعمیرات لوازم منزل  کار درستی به نظر نمی رسد .

متاسفانه برخی از افراد بدون اینکه در خصوص تعمیر مبل تخصص یا اطلاعات کافی  ای داشته باشند دست به کار می شوند و در اکثر مواقع نه تنها مبل ها را تعمیر نمی کنند، بلکه به قسمت های دیگر آن هم صدمه  خواهند زد.

در ادامه نکاتی به شما آموزش می دهیم و سعی می کنیم اطلاعاتی در خصوص تعمیر مبل به صورت اصولی در اختیار شما قرار دهیم تا اگر قصد داشتید خودتان مبل هایتان را تعمیر کنید، این کار را بدون هیچ آسیبی انجام داده و مبل ها را به صورت صحیح و اصولی تعمیر کنید.

نکات قبل از تعمیر مبلمان
قبل و بعد تعمیر مبل

مهمترین نکات قبل از تعمیر مبل

  • بررسی ارزش تعمیر مبل:

قبل از هر اقداماتی  شما باید بررسی کنید که آیا مبل شما  ارزش تعمیر ات دارد یا نه . چرا که برخی از مبل ها به قدری فرسوده و کهنه  شده اند که تعمیر آن ها هیچ فایده ای نداشته و فقط هدر دادن زمان  و هزینه می باشد.

ممکن است از خود بپرسید چگونه باید بفهمیم مبل ما ارزش تعمیر دارد؟ برای درک  این موضوع باید مطمئن شوید که کلاف مبلمان  سالم است یا آسیب آن خیلی هم جدی نیست. نکته بعدی اطمینان از جنس کلاف مبل است. قبل از تعویض رویه های  مبل ابتدا لق بودن قسمت های مختلف مبل را چک  کنید. فقط در این صورت است که می توانید مبل خود را تعمیر کنید. در غیر این صورت حتی از دست حرفه ای ترین تعمیرکار هم کاری بر نخواهد رسید .

  • بررسی و چک کردن بخش های آسیب دیده مبل :

وقتی که شما متوجه شدید مبلتان ارزش تعمیر را دارد باید تمام قسمت های آن هارا بررسی کنید تا بخش هایی که نیاز به تعمیر دارند تعمیر شوند .

 اگر در زمان بررسی متوجه شدید که چندین بخش دیگر مبلمان  هم صدمه  دیده اما این آسیب ها چندان هم جدی نیست، تعمیر آن ها را به بعد نسپارید و در همان لحظه تمام قسمت های مبل را تعمیر کنید. بدین ترتیب هم در وقت  و هزینه ها صرفه جویی می کنید و هم از بیشتر شدن آسیب ها  و صدمه ها و تعمیر مجدد مبل در آینده جلوگیری خواهید کرد.

  • ترمیم و رنگ کاری مبل :

در صورتی که مبل شما بر روی چوب آن خراش و آسیب های زیادی دیده میشود . باید آن را رنگ کاری کنید که همین موجب پرداخت مبلغی خواهد بود .

اما اگر مبلمان شما فقط و فقط یک خراش خیلی جزئی بر روی آن افتاده این خراش را با استفاده از ماژیک های لکه گیر میتوانید رفع کنید و دوباره رنگ خود مبلمان را برگردانید این کار موجب صرفه جویی در هزینه ها و وقت میشود . 

قبل و بعد تعمیر نمبل
قبل و بعد تعمیر مبل
  • تعمیر مبلمان  بدون رویه کوبی:

نکته مهم دیگر این است که در صورت کلاف یا بدنه مبل نیازی نیست رویه مبل هم عوض کنید و فقط باید به تعمیر و رنگ کاری همین قسمت ها بپردازید . 

برای این کار ها  شما باید رویه مبل را با دقت خیلی زیاد  از کلاف و بدنه جدا نمایید و سعی کنید در حین انجام این کار هیچ آسیبی به رویه وارد نشود. بعد از تعمیر و رنگ کاری کلاف و بدنه مبل ، می توانید همان پارچه قبلی را روی مبلمان  بکشید و در هزینه ها صرفه جویی کنید. البته اگر از ظاهر مبل خود خسته شده باشید تعویض پارچه رویه مبل هم انتخاب مناسبی به نظر خواهد رسید .

اگر به نکات ذکر شده در مطلب توجه کنید . میتوانید بصورت ماهرانه مبل خود را تعمیر کنید البته در صورتی که تجربه ای داشته باشید . 

در صورت نیاز و مشاوره رایگان میتوانید از تعمیر مبل پارس کمک بگیرید 

من تابه حال اطرافیان و آشنایانم مبلمان خود را به دست یک تعمیر کار مبلمان سپرده اند و کار آنان را انجام دادند . من هم کار خود را به مبل پارس سپرده ام و کار من از کار دوستانم زیبا تر مطلوب تر در آمد .
علی
مرادی
{score}{count}
7 پاسخ
  1. قادری
    قادری گفته:

    سلام جناب آقای پارسایی خیلی خیلی ممنونم از زحمات شما تصورش هم نمیکردم آنقدر مبلمان من تعمییر کنه خیلی عالی هست کارتون ممونم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *